جاذبه های گردشگری آنتالیا
نوشته شده توسط : سیمین

مسجد مراد پاشا :  

این مسجد که به دستور صدراعظم مراد پاشا ساخته شده است یکی از جاذبه های دیدنی در تور آنتالیا به شمار می رود . بنای این مسجد در سال 1570 بوده و به گونه ای ساخته شده است که بر روی یک 10 ضلعی واقع شده است این مسجد به وسیله یک گنبد پوشیده شده است و ستون های آن با سنگ های رنگی تزیین شده است . ستون های این مسجد در انتهای آن قرار دارند و به شکل سه گنبد می باشند . این مسجد بیرون از محوطه کاخ ها قرار گرفته است و همه ساله بسیاری از گردشگران از این مسجد دیدن می کنند .شما می توانید با همراهی تور آنتالیا 95 از این مسجد دیدن فرمائید.

_مراد_پاشا_آنتالیا.JPG

 

 

موزه آنتالیا که به موزه باستان شناسی آنتالیا نیز مشهور میباشد یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است و دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری رو باز است.این موزه که مساحتی حدود ۷۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده، ۵۰۰۰ اثر هنری از آناتولی را در خود جای داده است. موزه آنتالیا در سال ۱۹۸۸ جایزه ویژه انجمن اروپا را از آن خود کرد.

 

_آنتالیا_1.jpg

_آنتالیا_3.jpg

_آنتالیا.jpg

 

منطقه سیده آنتالیا 

در مجموع یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری تور آنتالیا به شمار می آید. این منطقه بندری در عین حال منطقه ای تاریخی و باستانی نیز محسوب گردیده، و در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد.امروزه این منطقه بدلیل ویرانه های باستانی، ساحل ماسه ای، مغازه های بی شمار و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران ارائه می دهد به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است. تعداد بی شمار مغازه، کافه و رستوران، که همگی دارای چشم انداز زیبا از دریا می باشد زیبائی این منطقه را دو چندان نموده است.مغازه هایی که در اطراف خیابانهای پارک قرار گرفته اند با فروش جواهرات زیبا و وسایل چرمی متنوع خدمات خوبی را به مشتریان و گردشگران تور آنتالیا ارائه می نمایند.تالار تآتر تزئین شده با ستو نهای زیبا، در این منطقه از جمله زیباترین و بزرگترین تالارها بشمار می آید.بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا قرار دارد از مناطق تاریخی دیگر این منطقه به شمار می آید.

 

_سیده_آنتالیا.jpg

 

حمام رومی ها را نیز نباید فراموش کرد. در این حمام که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می شود مجموعه ای از بهترین آثار باستان شناسی گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سیده-دش Side و در میان جنگل های درختان کاج اقامتگاه سورگون Sorgun که شامل تیتریین گل Titiyoneol به معنای گل لرزان با (پرچم آبی و دارای ساحل آرام) و (کیزیل آگاچ Kızılagach) بوده قرار گرفته است که به دلیل دارا بودن سواحل ماسه ای و دریای آرام و آبی خود بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.این مناطق دارای فضای آرامش بخشی است. علاوه برآن کلیه امکانات تفریحی و آسایشی نیز در این منطقه از آنتالیا برای میهمانان تور آنتالیا 95 وجود دارد.

 

_سیده_آنتالیا_2.jpg


در غرب منطقه سیده مرکز توریستی کوم کوی KumKōy واقع شده است که شامل چلاکلی cholakli وKamelya  این منطقه نیز برای علاقه مندان دریا و طرفداران گرفتن حمام آفتاب مکان مناسبی است.در فاصله 15 کیلومتری شمال منطقه سیده مکانی به نام بوجاک شیهلار Bucakşihlar وجود دارد. در این منطقه هم نباید بازدید از حمام رومی، معبدها، کلیساها، آرامگاهی بزرگ، تالار، تآتر و و حتی بازاری که هنوز در وضعیت مطلوبی قرار دارد را فراموش کرد. برای دیدن از این جاذبه های طبیعی و تاریخی با تور آنتالیا 95 همراه شوید .

 

مطالب مرتبط :

تور آنتالیا اردیبهشت 95

تور آنتالیا خرداد 95

تور آنتالیا تابستان 95





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا,اماکن دیدنی آنتالیا,جاذبه های گردشگری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: